Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

English Francais Auf Deutsch Espanol

vineri, 15 iunie 2012

Misterul mormântului Sfântului Ioan Botezătorul


 (Română) Cercetătorii au descoperit noi dovezi că rămăşiţe misterioase descoperite în urmă cu doi ani într-un relicvar din secolul V în mânăstirea de pe Insula Sveti Ivan, din Bulgaria, care ar putea să aparţină Sfântului Ioan Botezătorul. Micul sarcofag de marmură care conţinea 6 oase umane, a fost găsit lângă o cutie de rocă vulcanică de 50 de centimetri pe care era scris: „Doamne, ajută pe slujitorul tău, Toma, alături de numele Sfântului Ioan Botezătorul şi data la care acesta este sărbătorit, 24 iunie. Rămăşiţele au fost găsite într-un altar din ruinele unei vechi mânăstiri din insula din Marea Neagră de căre arheologii români Kazimir Popkonstantinov şi Rossina Kostova în timp ce făceau excavaţii la vechiul sit, potrivit Fox News. Investigaţiile au scos la iveală că un bărbat, numit Toma, a fost însărcinat să aducă relicvele Sfântului Ioan pe insulă pentru acea biserică. Biserica de pe insulă a fost construită în două perioade din secolele V şi VI. Arheologii de la Universitatea Oxford le-au datat cu carbon şi au descoperit că osul de la articulaţia mâinii stângi aparţine unei persoane care a trăit în secolul I, când se cunoaşte că Sfântul Ioan a fost decapitat de regele Irod. Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga au analizat ADN-ul oaselor şi au ajuns la concluzia că provin de la o singură persoană, de la un bărbat, din Orientul Mijlociu, unde a trăit Ioan, care a dus o viaţă de ascet, în deşert, hrănindu-se cu miere sălbatică şi lăcuste şi postind. În jurul anului 29, a început să predice pe malurile Iordanului, botezând şi îndemnând oamenii să se pocăiască entru iertarea păcatelor. Practica botezul prin scufundarea în apă, după cum a profeţit proorocul Isaia. Istoricul Flavius Josephus precizează că nu pretinde să „spele” păcatele, ci trupurile celor care îşi purificau în prealabil sufletele practicând dreptatea. Ioan îşi adună numeroşi discipoli cărora le anunţă venirea lui Mesia: „Eu vă botez cu apă, dar celui care vine după mine nu îi sunt vrednic să-i duc încălţămintea. El vă va boteza cu Duhul Sfânt şi foc”. Iisus Hristos vine să-l boteze, dar Ioan îi spune: „Eu ar trebui să fiu botezat de tine”. „Lasă acum, că aşa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea”, spune însă Iisus. Ioan îl botează şi, când Iisus iese din apă, cerurile s-au deschis şi Duhul Sfânt s-a coborât sub formă de porumbel venind spre El şi s-a auzit: „Acesta este Fiul Meu Cel iubit întru care am binevoit”. Ioan a cerut discipolilor săi să-l urmeze pe Iisus. La puţin timp după aceasta, Irod Antipa, tetrarhul Galileii, prinde pică pe Ioan pentru că îi reproşa că s-a căsătorit cu Irodiada, soţia fratelui său. Ioan este arestat, iar Irodiada, ca să-l facă să tacă, voia să-l ucidă. Antipa îl proteja, totuşi, fiindcă îl ştia „un om drept şi sfânt” şi „îl asculta cu plăcere”.  La o petrecere dată în cinstea lui, Irodiada o pune pe fiica sa, Salomeea, să danseze, fermecându-l. Antipa o întreabă ce dar vrea pentru prestaţia ei, iar mama haină cere capul lui Ioan Botezătorul, potrivit apostolului Marcu. Capul sfântului îi este adus pe o tipsie, deşi sărbătoritul e mâhnit când trimite să fie decapitat în închisoare. Flavius Josephus confirmă faptul că Irod Antipa l-a executat după ce l-a încarcerat, sub pretextul că ar fi instigat populaţia la revoltă. Multe biserici din lume, inclusiv din Franţa, spun că deţin părticele din trupul sfântului. Marea moschee a Omeiazilor din Damasc ar conţine chiar mormântul sfântului, potrivit tradiţiei musulmane. Mai multe texte vechi din secolul IV vorbeau de existenţa unui mormânt al lui Ioan Botezătorul în Sevasta din Samaria. Unii scriitori creştini, mai ales sfântul Théodoret de Cyr şi Rufin d'Aquilée, îl acuză pe împăratul Iulian Apostatul (361 -363) că ar fi ordonat distrugerea acestuia şi incinerarea trupului, oasele să-i fie arse şi aruncate în vânt. Scriitorul libanez Alexandre Najjar nu are nicio îndoială că “teribila profanare” s-a produs. Potrivit acestuia, călugării au salvat o parte din oseminte pe care le-au transportat la Ierusalim, ducându-le abatelui Filip, care la rândul lui le-ar fi încredinţat sfântului Athanase, episcop de Alexandria. Unii cred că o parte din trupul profetului s-ar găsi sub zidul nordic al marii biserici din Alexandria, fiind descoperit în 1976. Texte istorice menţionează în mai multe rânduri distrugerea mormântului Sfântului Ioan Botezătorul în diverse locuri din Europa şi Orientul Mijlociu, în timpul unor conflicte diverse. Se spune că o mână a profetului consituie o parte din comoara cavalerilor din ordinul Sfântul Ioan de Ierusalim şi se află astăzi conservată la mânăstirea Cetinje din Muntenegru. Unii susţin că Ioan a fost ucis în Palestina şi probabil a fost înmormântat în regiunea de origine într-un loc necunoscut. Siguranţa că osemintele păstrate în biserici provin de la trupul său se poate stabili prin analize. Cele din insula din Bulgaria, din apropiere de România, iată că este foarte posibil să fie autentice.
Ioan Botezatorul era fiul lui Zaharia, preot al Templului din Ierusalim şi al Elisabetei, ruda Domnului Iisus Hristos din partea Fecioarei Maria
Insula Sveti Ivan
Osemintele descoperite sub altarul mânăstirii în ruine

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Adăugaţi un comentariu/Add a comment

 

Statistici



Display Pagerank

Totalul afisarilor de pagina

Votati-ne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...