Timp de secole,
Biserica l-a ilustrat pe Iisus crucificat cu braţele întinse orizontal pe
cruce.
Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă sunt de părere că procesul de
crucificare a fost mult mai îngrozitor în
sensul că mâinile lui Iisus ar fi
fost bătute în cuie deasupra capului.
O echipă
internaţională care studiază Giulgiul din Torino, care ilustrează cum a fost
crucificat Iisus, a ajuns la concluzia că practica implica suspendarea victimei
pe o cruce în formă de Y.
Aceştia au
ajuns la această concluzie după ce au studiat dârele de sânge care curg pe
braţe aşa cum se vede în imaginea de mai sus.
Giulgiul din
Torino este o bucată de pânză cu o lungime de 4,3 metri în care a fost învelit
Iisus Hristos după ce a fost coborât de pe cruce. Această relicvă este unul
dintre cele mai studiate artefacte din istoria omenirii.
Profesorul
Borrini, cercetător de la universitatea din Pavia, Italia a făcut experimente
cu diverse poziţii de crucificare ca să observe cum curge sângele dintr-un loc
în care cuiul străpunge mâinile. Astfel s-a observat că urmele de sânge de pe
giulgiu corespund crucificării dacă o persoană ar fi crucificată în poziţia Y
şi nu T după cum este imaginată în arta creştină.
În cele mai multe reprezentări ale crucificării, Iisus
are o poziţie de T pe cruce, precum în celebra pictură a lui Andrea Mantegna
care se află la Muzeul Louvre din Paris.
Unii pictori au ales să îl ilustreze pe Iisus pe cruce cu
mâinile deasupra capului aşa cum se întâmplă în pictura lui Jacob Jordaens din
secolul al XVII-lea.
Profesorul Borrini susţine că o persoană care este
crucificată într-o poziţie de Y ar suferi nişte dureri îngrozitoare, ar fi avut
problem mari de respiraţie şi într-un final ar muri de asifixiere.
Pe
vremea romanilor, moartea prin crucificare se făcea în felul următor :
stâlpul vertical era fixat în pământ în locul unde avea loc procesul de
crucificare, în timp ce cel orizontal care mai era numit şi patibulum era carat
de persoana condamnată la moarte. Din punct de vedere theoretic, aceasta era
regula de bază, însă istoricul Giuseppe Flavio povesteşte cum în războiul
împotriva Ierusalimului din annul 70, soldaţii romani se amuzau crucificînd
prizonierii de copaci în cele mai dureroase şi caudate poziţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Adăugaţi un comentariu/Add a comment