După ce avionul companiei Germanwings s-a prăbușit în sudul
Franței, modelul Airbus A320 a intrat în atenția tuturor.
Dacă la început se discuta
despre posibilele defecțiuni pe care acest avion le-ar fi putut avea,
în cele
din urmă înregistrarea de bord a scos la iveală adevărata cauză pentru tragedia
aviatică. Copilotul Andreas Lubiz ar fi singurul răspunzător de ceea ce s-a
întâmplat. Acesta a profitat de faptul că pilotul principal a ieșit din cabinăt
pentru ca apoi să se încuie înăuntru și să prăbușească avionul cu 149 de
suflete nevinovate. Înainte de prăbușire, Andreas nu a mai scos niciun cuvând
în ciuda strigătelor disperate ale persoanelor de bord. Andreas a lucrat
inițial ca și însoțitor de bord și din anul 2013 era copilot pe avionul Airbus
A320. Până la prăbușire, copilotul avea înregistrate 630 de ore de zbor.
Potrivit informațiilor obținute de către corespondentul Spiegel, Matthias
Gebauer, de la prietenii copilotului, acesta ar fi suferit de sindromul Burnout
și de depresie. Cu toate acestea, Andreas a trecut de toate testele și
verificările de până a muri și era considerat 100 la sută apt de zbor.
Psihoterapeutul Dr. Christian Lüdke a explicat că tragedia ar fi putut fi evitată
dacă s-ar fi observat din timp tendințele sinucigașe ale copilotului. Acesta
spune că astfel de persoane sunt retrase, nu mai fac sport și nu se mai
întâlnesc cu prietenii.
Avionul Airbus A320
este în general destul de sigur, aceasta reiese și din statistica privind rata
accidentelor aviatice ale unui astfel de model. Tragedia aviatică din Alpii
francezi vine după prăbușirea unui avion al companiei Air-Asia în decembrie
2014 și după o problemă tehnică apărută la un avion al companiei Lufthansa ce
zbura din Bilbao la München, care ar fi putut duce la un accident serios.
Acesta este al treilea incident în care este implicat un avion din familia Airbus
A320.
Un studiu pe termen
lung al companiei Boeing care ia în calcul statisticile privitoare la riscul de
accidente aviatice în funcție de diferite tipuri de avioane indică faptul că
aeronavele de distanță medie sunt cele mai sigure tipuri de avioane. La un
milion de zboruri nu are loc de regulă nicun accident soldat cu pierderi de
vieți.
Aici aveți un
grafic cu cele mai sigure tipuri de avioane:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Adăugaţi un comentariu/Add a comment