Au început lucrările la un canal
gigantic în America Centrală, potrivit Expressen.se.
Acesta
va fi cel mai mare proiect de infrastructură din lume. Statul sărac Nicaragua
și un
miliardar chinez sunt în spatele construcției care va uni Oceanul Atlantic și Pacificul. Canalul va fi de trei ori mai lung și de două ori mai adânc decât
canalul Panama. Costurile se ridică la aproximativ 50 de miliarde de dolari și
se dorește ca lucrările să fie finalizate în cinci ani. Nu se știu, însă, toate
datele exacte legate de finanțare, planificare, efecte pentru mediu și
consecințe sociale.
Acest canal
reprezintă din vis, de 150 de ani, care va deveni în sfârşit realitate. Deja la mijlocul
secolului al XIX-lea se dorea construcția canalului. Acum
100 de ani, Nicaragua a fost a doua opțiune după Panama pentru a construi un
canal navigabil în America Centrală între oceane. Americanii au luat decizia de a finaliza lucrările la canalul din Panama începute de Franța.
Compania HKND, care are sediul în Hong Kong, se va ocupa de lucrările de construcție la noul canal. Acesta este foare important pentru
locuitorii din Nicaragua, guvernul văzând construcția drept un pas important.
Panama este una dintre cele mai bogate țări din regiune datorită canalului său
și Nicaragua speră la o dezvoltare asemănătoare.
Compania HKND, care are sediul în Hong Kong, se va ocupa de lucrările de construcție la noul canal.
Lungimea canalului
va fi de 278 de km și va avea capacitatea de 5.100 de nave pe an. Lățimea va fi
între 230 și 520 de metri și va avea o adâncime de aproximativ 30 de metri.
Construcția
canalului va genera 50. 000 de locuri de muncă în cei cinci ani de construcție
și încă 200. 000 după ce va fi gata și dat în funcțiune. Astfel, Nicaragua, care
în prezent este a doua cea mai săracă țară din regiune, va înregistra o
puternică creștere economică cu 14 procente pe an.
Potrivit
cotidianului britanic „The Guardian“, realizarea canalului Nicaragua necesită
să se înlăture mai mult de 4,5 miliarde de metri cubi de teren, destul pentru a
îngropa întreaga insulă Manhattan până la al 21-lea etaj al clădirii Empire
State Building.
Construcția are și critici. Cercetătorii
susțin că nu s-au studiat deloc efectele asupra mediului și că vor fi afectate
regiuni întregi de faună și floră. Cea mai mare amenințare vine de la lacul
Nicaragua, cel mai mare rezervor de apă dulce din America Centrală. Canalul va
trece prin lacul care trebuie să fie dragat și adâncit pentru ca navele să
poată naviga, ceea ce va avea consecințe devastatoare pentru acesta. Schimbările
climatice vor avea niște efecte serioase și vor rezulta perioade lungi de
secetă. Tocmai de aceea, biologul Jorge Huete-Pérez, vicepreședinte la Academia
de Știință din Nicaragua, se întreabă dacă merită se se sacrifice un rezervor de
apă dulce în aceste condiții.
De asemenea, vor fi și proteste din
partea locuitorilor din zonă care își vor pierde locuințele din cauza
construcției canalului. Pâna
la 30.000 de locuitori vor fi expropiați.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Adăugaţi un comentariu/Add a comment