O
autostradă de 20 000 km! Și-au propus să construiască rușii.
Autostrada va lega Europa de America. Proiectul inițiat de un
apropiat al președintelui Vladimir Putin este halucinant și vizează
să facă din Rusia centrul lumii. Dacă se va realiza, va fi cea mai
lungă șosea fără întreruperi din lume. Trans-Eurasian Belt
Development (TEPR) nu este un plan utopic, ci inițiativa expusă de
Vladimir Iakunin, președintele sistemului feroviar rus și prieten
apropiat cu Putin. Proiectul este gigantic , iar obstacolele sunt pe
măsură, mai ales în regiunile Siberiei orientale. Alt șantier va
fi pe tronsonul din strâmtoarea Bering, de 88 de kilometri, pentru
legarea a două continente cu un pod submarin. În paralel cu această
superautostradă și probabil o linie de cale ferată de mare viteză,
planul de dezvoltare prevede construcția de conducte petroliere și
crearea de orașe noi. «E un proiect mai vital ca niciodată. Grație
acestei șosele, Rusia va deveni un centru pentru conceperea și
dezvoltarea de înalte tehnologii», estimează Iakunin. Este un
proiect interstatal și intercivilizații. Această aventură va
costa sute de miliarde, dar va aduce profituri care vor acoperi
investiția. S-a văzut cu Soci că, atunci când Putin vrea ceva,
obține.
Iată
superlativele de până acum în materie de drumuriCea mai înghețată șosea din lume
Autostrada de la polul Sud este o șosea înghețată de 1.500 de kilometri care leagă stația Americană McMurdo din Antarctica de baza Amundsen-Scott. Semnalizarea se rezumă la câteva drapele și oameni de zăpadă făcuți de călători la popasurile lor.
Cea mai lungă
Transamericana traversează 17 state, 6 fuse orare și 4 zone de climă diferite. Cu lungimea sa 30.000 de kilometri, nu va fi bătută nici măcar de TEPR rusă. Însă are o porțiune de 100 de kilometri care trebuie traversată cu vaporul. Deci nu este continuă.
Cea mai înaltă
Construită de armata indiană, trece pe la Khardung, în statul indian Cașmir, unde se ridică la 5.602 metri altitudine.
R504 : Șoseaua oaselor
Numită și autostrada Kolyma, a fost construită între 1932 și 1964 de deținuții din gulag, traversează Siberia orientală, legând Iakutsk de Magadan. Între 200.000 și 500.000 de prizonieri au murit la construirea a 2.032 de kilometri de autostradă. Într-o regiune în care temperatura medie este în ianuarie de minus 50 de grade Celsius, lucrătorii mureau de epuizare, de foame și de frig. Ca să nu mai sape gropi, cadavrele au fost încorporate în cimentul utilizat pentru construcție. Astăzi este supranumită « autostrada infernului» și e indispendabilă pentru populațiile din Nord.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Adăugaţi un comentariu/Add a comment