(Română) Magazinul Senbikiya din central capitalei nipone, Tokyo,
vinde numai fructe perfecte. A oferi fructe în dar este un obicei consacrat în
Japonia. Dar fructele nu trebuie să aibă sub nicio formă defecte. Cultivarea
lor se face cu mare atenţie până la cele mai mici detalii. În magazinul Senbikiya clienţii sunt întâmpinaţi cu muzică
clasică, vânzătorii sunt foarte politicoşi, se înclină pentru a lua comanda,
spune corespondentul BBC din metropola japoneză. Ushio
Oshima, care face parte din a şasea generaţie a familiei care a pus pe picioare
afacerea cu fructe în secolul XVII i-a făcut destăinuiri senzaţionale. La
început preţurile au fost ieftine, până ce soţia proprietarului din a doua
generaţie a înţeles că banii se pot face printr-un “business model”. Acum, Senbikiya este cel mai scump magazin de fructe din
lume. Aici se vând mere de mărimea unui cap de copil cu 2.100 yeni (84 lei),
bucata, căpşuni Queen cu 6.825 yeni (272 lei), kilogramul, din care se cumpără
chiar şi în zilele proaste 50 de lădiţe. Se oferă de asemenea şi pepeni
perfecţi, care costă 34.650 yeni (1.384 lei), pentru trei bucăţi. “Suntem
specializaţi pe vânzarea de fructe ca daruri. Aşa că este obligatoriu ca
acestea să arate perfect”, a dezvăluit Oshima. Japonia are două sezoane în care se
fac daruri, vara şi iarna. Membrii familiei fac schimb de daruri, dar tradiţia merge şi mai departe.
Oamenii oferă daruri pentru a-şi exprima gratitudinea, de exemplu pentru şefii
lor. Companiile oferă adesea daruri clienţilor şi partenerilor de afaceri. Şi în pieţele nipone fructele nu au niciun cusur.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Adăugaţi un comentariu/Add a comment