Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

English Francais Auf Deutsch Espanol

vineri, 23 ianuarie 2015

Televizoarele smart TV ne spionează din living?


Oricine îşi cumpără un nou televizor doreşte să-şi ia un smart TV, televizor inteligent. Astfel de aparate se conectează prin wifi sau un cablu la reţeaua de Internet, unde pot accesa jocuri, reţele sociale sau alte site-uri.
Televizoarele inteligente nu mai sunt deja o raritate. Potrivit asociaţiei germane pentru tehnologie a informaţiei Bitkom, deja în Germania trei sferturi dintre cămine au astfel de aparate. Revista "c’t" a susţinut la începutul lui 2014 că aparatele producătorilor LG, Panasonic, Philips, Samsung şi Toshiba informează când utlizatorul schimbă canalul. Imediat aceştia au respins acuzaţiile. Spionajul televizoarelor smart se produce foarte discret : « În lumea noii tehnologii de televiziune, telespectatorii deja nu pot şti dacă urmăreşte un program TV sau navighează pe Internet », spune Wolfgang Schuldzinski, preşedintele unei asociaţii regionale germane de apărare a consumatorilor. « Drept consecinţă a conectării la reţea, televizorul inteligent este mereu online şi trimite adesea informaţii despre utilizatorii săi », adaugă acesta. 
Explorează obiceiurile utilizatorului
Potrivit expertului, multe televizoare cu acces la Internet sunt configurate din fabrică astfel ca aparatul, din momentul în care este pornit, să se transforme în post de emisie şi să transmită date de la telespectator la fabricanţii de aparate, serviciilor de radiodifuziune şi altor servicii cum ar fi Google Analytics. În acest fel, nu numai că este posibil să se exploreze obiceiurile utilizatorilor când se uită la televizor sau navighează pe Internet. De asemenea pot să elaboreze ample profile privitoare la activităţile zilnice, obiceiuri de uz şi interese personale, avertizează Schuldzinski. Utilizatorul nu ştie ceea ce televizorul ştie exact despre el şi ce se petrece cu datele fără să-şi fi dat autorizaţia. « Utilizatorii au dreptul de a decide ce informaţii sunt dispuşi să ofere despre ei înşişi », adaugă expertul. În schimb, Jürgen Sewczyk, miembru în consiliul de administraţie al Platformjei Televiziunea Germană, este de părere că, pentru optimizarea ofertelor, este necesar să  fie înregistrate date certe, dar anonime. Acesta neagă că televizoarele smart ar permite vreo formă de spionaj.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Adăugaţi un comentariu/Add a comment

 

Statistici



Display Pagerank

Totalul afisarilor de pagina

Votati-ne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...