Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

English Francais Auf Deutsch Espanol

sâmbătă, 2 august 2014

Ştiinţa face dezvăluiri incredibile despre culorile ochilor


Deşi peste 50% din populaţia lumii are ochii căprui, există şi persoane ale căror ochi au culori cu totul neobişnuită: ochi galbeni, violeţi, chiar şi roşii!

Când întâlnim o persoană,
ne uităm de obicei în ochii ei să ne facem o idee despre ea. Se spune că ochii sunt un instrument important pentru comunicare, seducţie şi eliberare de energie. Şi cu cât au culori mai deosebite cu atât mesajul lor ar fi mai eficient. Culoarea irisului unei persoane este determinată de cantitatea şi distribuţia melaninei. Mai influenţează şi alţi pigmenţi, cum ar fi lipocromul. Însă, în cazul culorilor neobişnuite, ori este vorba de factori genetici, ori de boli. O culoare mai puţin obişnuită este şi verdele. 

Numai 2% din oameni, în lume, au ochii verzi. Doar în Ungaria, 20% dintre locuitori au ochii verzi, iar în Islanda, proporţia de persoane cu ochii verzi este de 80%. Şi la unele populaţii din Asia există oameni cu ochii verzi, cum ar fi grupul etnic al pashtunilor. 
Dar şi mai neobişnuiţi sunt oamenii cu ochii de culoarea chihlimbarului, cu tentă gălbui, produsă din cauza predominanţei lipocromului în iris. Genetic nu există explicaţii pentru aceşti „ochi de lup”. Persoane cu astfel de culoare deosebită pot fi întâlnite în România, Franţa, Elveţia, Italia, Slovenia, dar şi în Brazilia şi Asia. 
Ochii violeţi, un amestec de tonuri roşii cu refleze albastre, dând ca rezultat un albastru intens se pot observa la persoane care suferă de albinism. Dar pot apărea şi în cazuri inexplicabile. Actriţa Elizabeth Taylor era celebră pentru ochii ei violeţi. 
Ochii negri sunt şi ei destul de rari. Se întâlnesc la 1% din populaţia lumii, la oameni cu ascendenţă africană, asiatică şi indigeni americani. Este de fapt un căprui închis care pare negru, sau persoana suferă de aniridie, o boală care provoacă aproape absenţa totală a irisului. 
Dar cei mai rari ochi sunt cei de culoare roşie. Albinoşii au ochii roşii, dar şi oameni care suferă de alte boli. Cu totul extrem de rar ar putea fi întâlnită o persoană cu ochii roşii fără să fie consecinţa vreunei maladii.

2 comentarii:

  1. da???? si eu am grupa de sange AB RH Negativ / asa ca v-am bagat in buzunar pe toti. Nu donez sange!

    RăspundețiȘtergere
  2. pfff am si eu una tare despre ochi. Cu sangele meu rar te-am lamurit. Esti pregatit/a??

    De ce nu scrie nimeni ca ochii caprui sunt de fapt ochi albastri marin sub pigmentul maro! Eu am ochi caprui asa ca din nou v-am bagat in buzunar pe toti. http://i.imgur.com/GukDFdW.jpg

    RăspundețiȘtergere

Adăugaţi un comentariu/Add a comment

 

Statistici



Display Pagerank

Totalul afisarilor de pagina

Votati-ne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...