Unul dintre cele
mai mari mistere din epoca modernă se rezolvă în sfârșit? Cercetătorii cred că
au descoperit epava avionului în care a pierit Amelia Earhart, pionieră în cucerirea cerului, în Papua Noua Guinee.
Când aceasta a dispărut deasupra
Oceanului Pacific, în încercarea de a înconjura globul pentru prima oară în
istorie de-a lungul ecuatorului, într-un aparat de zbor Lockheed Model 10
Electra, în 1937, întrebarea ce s-a întâmplat cu ea a devenit unul dintre cele
mai mari mistere din epoca modernă. Acum, cercetătorii care investighează
dispariția americancei, cred că epava unui avion descoperit pe coasta Insulei
Buka ar putea să fie de fapt aparatul de zbor cu care ea a zburat la acea
vreme. ”Locul epavei de pe Insula Buka a fost direct pe traiectoria Ameliei și
a lui Fred și este o zonă în care nu s-au făcut niciodată căutări în urma
dispariției lor”, spune directorul Proiectului Blue Angel, William Snavely. ”Ceea
ce am descoperit se potrivește cu avionul cu care ea zbura”, a adăugat acesta. Snavely,
care a urmărit cu atenție zborul lui Earhart și Noonan, din Papua Noua Guinee
spre Insula Howland, crede că ei s-ar fi putut întoarce înapoi după ce au rămas
fără combustibil. Dacă este adevărat, atunci este foarte posibil ca ei să fi
căzut în apropiere de Insula Buka. ”Apartul de zbor Electra al Ameliei a avut
modificări pentru această călătorie și aceste modificări unice sunt verificate la
epava care a fost descoperită”, a spus pilotul și inginerul aerospațial Jill
Meyers.
Amelia Earhart, prima aviatoare care a zburat singură deasupra Atlanticului |
Tragedia aviatoarei Amelia Earhart
Aviatoarea
americancă Amelia Earhart şi copilotul ei, Fred Noonan, au dispărut în timp ce încercau
să facă primul tur aerian al lumii din istorie de-a lungul ecuatorului, în urmă
cu 82 de ani. Până acum, se credea că ei au pierit într-un accident survenit
deasupra insuliţei pustii Nikumaroro din Arhipelagul Kiribati, la 3.000
kilometri distanţă de Hawaii şi la 640 kilometri sud-est de destinaţia lor
iniţială, de unde nu au mai plecat niciodată. Grupul internaţional de cercetare
al avioanelor istorice (Tighar) a încercat fără sucecs să demonstreze acest
lucru cu ajutorul tehnicienilor de la Phoenix International, o societate
specializată care a descoperit anul trecut cutia neagră a zborului Rio-Paris al
Air France, prăbuşit în 2009. Plecată la 3 iulie din Hawaii, expediţia a sperat
să recupereze carcasa bimotorului Lockheed Electra pilotat de Amelia. Însă nu
s-a reuşit identificarea locului în care avionul s-a prăbuşit. Şi mai rău,
într-o notă postată pe blog-ul expediţiei cercetătorii s-au întrebat dacă nu
cumva configuraţia fundului marin în acest sector al Pacificului, cavităţile şi
falezele submarine, nu vor permite vreodată descoperirea vreunei urme a
avionului dispărut în 1937. Până acum, s-a mers pe teza Nikumaroro, deoarece
s-a descoperit un flacon de cosmetice a cărui marcă era populară în anii 1930,
fragmente dintr-o pudrieră şi un fermoar datând din aceeaşi epocă. De asemenea
s-a sprijinit pe o fotografie făcută de un ofiţer britanic la trei luni după
dispariţie şi recent restaurată, în care se distinge ceva care seamănă cu un
tren de aterizare eşuat pe un recif al insulei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Adăugaţi un comentariu/Add a comment